Projekt Krokus

Projekt Krokus w Grojcu – pamięć, edukacja i symbol nadziei 
 
W środę, przy fontannie w Grojcu, odbyło się spotkanie uczniów klas czwartych w ramach Projektu Krokus – międzynarodowej inicjatywy edukacyjnej, której celem jest upamiętnienie dzieci – ofiar Holokaustu oraz kształtowanie postaw tolerancji, empatii i refleksji historycznej wśród młodzieży.
 
W ramach projektu uczniowie sadzą jesienią cebulki żółtych krokusów, które zakwitają wczesną wiosną, symbolizując pamięć o najmłodszych ofiarach wojny. Podczas dzisiejszego spotkania dzieci z wielkim zaangażowaniem posadziły 50 cebulek krokusów w przygotowanych miejscach przy fontannie w Grojcu.
 
Wydarzenie stanowiło kontynuację zajęć bibliotecznych, które odbyły się 15 października. Wówczas uczniowie wykonali papierowe krokusy – symboliczny wstęp do dzisiejszej, praktycznej części projektu.
 
Sprzyjająca aura, wspólna praca i refleksyjny charakter wydarzenia stworzyły wyjątkową atmosferę. Teraz pozostaje nam czekać na wiosnę, kiedy żółte kwiaty zakwitną, przypominając o wartościach, które niesie ze sobą pamięć i edukacja. 
Tagi

GALERIA